Monday, November 17, 2008

Ooops.... I Fall In Love...!!

Assalamualaikum.....

Bismillahirrahmanirrahim...Wahai sahabat-sahabat semua...Apakah realiti kehidupan kita sekarang?? Adakah kita berada di jalan yang benar?? Ataupun kita telah terjerumus ke lembah kerosakan (maksiat)?? Justeru,ana menyeru diri ana dan kepada sahabat pembaca yg setia dengan blog "ISLAM ITU FITRAH"....sama-sama kita bermuhasabah diri...

Sebenarnya..untuk bermuhasabah diri,kita tidak sekali-kali perlukan orang lain untuk memulakannya...semua itu hidayah dari Allah yang mana menyebabkan keinginan ke arah itu timbul...Tetapi..kita boleh trigger perkara itu....jadi...wahai sahabat sekalian...marilah sama-sama kita meluangkan masa study kita,masa lapang kita untuk menimba sedikit ilmu tentang permasalaha remaja/dewasa sekarang..

Program ini adalah anjuran PERSATUAN SAINS PERUBATAN USM dengan kerja sama Pusat Islam...Butirannya adalah seperti berikut:

Tarikh : 20 November 2008
Tempat : Masjid Pusat Islam (Murni)
Masa : Selepas solat maghrib
Penceramah : Ust A.Ubaidillah Alias (penulis novel "Warkah Cinta Berbau Syurga")


"Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih takwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu). " (al-Hujarat:13)

Datanglah beramai-ramai....

Mohamad Solehin Bin Bakri
NYDP-1 Persatuan Sains Perubatan 08/09
msb_rg8@yahoo.com


1 comment:

Anonymous said...

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu