Thursday, September 18, 2008

Exco Tugas-tugas Khas PSP 08/09

Kejayaan menyiapkan Banner "Hari Raya"

Alhamdulillah... exco tugas-tugas khas psp,Tuan Basyirudin telah berjaya sekali lagi menyiapkan banner,sempena hari raya aidilfitri..mmg letih!!...tapi..bila tengok hasilnye..waaa....semua keletihan hilang serta mer
ta...huhu..
ramai jugak la yang tolong buat banner kali nie...semuanye kreatif-kreatif belaka...mulanye rase cam malas je nak buat..semua pakat letih...tapi,bila basyir mula...semua jadi semangat balik....

kami start buat dalam kul 11.00 pm. dalam kul 5 am baru
siap...huhu..(lame tu)...tapi yang dasyatnye..semua x putus-putus wat keje....semua boleh dikatekan bersemangat lah!!!...hehe...
nie lah die exco2 PSP tahun nie...semuanye besemangat!!!...

ada jugak orang tanye..knape ek kita tak print je banner...??bukan mahal sangat pun...tapi ape yang ana jelaskan.."kita x bley print..takut rugi..sbb..next kepimpinan..x semestinye diorang nak pakai balik banner2 tu....tol x??
jadi...HICOM pun memutuskan..semua banner kita cat sendiri..huhu...

Jadi..kat sin..ana nak merakamkan seinfiniti terima kasih kepada semua sahabat2 yang terlibat dalam menyiapkan banner nie....hanya Allah yang dapat menilai segala apa yang kita lakukan...

"Kebajikan Terjaga,Akademik Terpelihara"

Mohamad Solehin Bin Bakri
msb_rg8@yahoo.com
013-9886379


4 comments:

Keroro Gunzo said...

Letih nk wat banner nie cam shial gak la. nasib baek buleh siap. Br rasa senang hati lepas siap ini banner.

Shingamen said...

Selain memerintah shaum, dlm menyambut bulan Ramadhan, Rasulullah
selalu memberikan beberapa nasehat & pesan-pesan ketika memasuki bulan Ramadhan. Wahai manusia, sungguh telah datang pada kalian bulan Allah dengan membawa berkah rahmat dan maghfirah. Bulan yang paling mulia di sisi
Allah. Hari-harinya adalah hari-hari yang paling utama. Malam-malamnya adalah malam-malam yang paling utama. Jam demi jamnya adalah jam-jam yang paling utama.
Inilah bulan ketika kamu diundang menjadi tamu Allah dan dimuliakan
oleh-NYA. Di bulan ini nafas-nafasmu menjadi tasbih, tidurmu ibadah,
amal-amalmu diterima dan doa-doamu diijabah. Bermohonlah kepada Allah Rabbmu dengan niat yang tulus dan hati yang suci agar Allah membimbingmu untuk melakukan shiyam dan membaca Kitab-Nya.
Celakalah orang yang tidak mendapat ampunan Allah di bulan yang agung ini. Kenanglah dengan rasa lapar dan hausmu di hari kiamat.....Bersedekahlah kepada kaum fuqara dan masakin.
Muliakanlah orang tuamu, sayangilah yang muda, sambungkanlah tali persaudaraanmu, jaga lidahmu, tahan pandanganmu dari apa yang tidak halal kamu memandangnya dan pendengaranmu dari apa yang tidak halal kamu mendengarnya.
Kasihilah anak-anak yatim, niscaya dikasihi manusia anak-anak yatimmu.
Bertaubatlah kepada Allah dari dosa-dosamu. Angkatlah tangan-tanganmu untuk berdoa pada waktu shalatmu karena itulah saat-saat yang paling utama ketika Allah Azza wa Jalla memandang hamba-hamba-Nya dengan penuh kasih; Dia menjawab mereka ketika mereka menyeru-Nya, menyambut mereka ketika mereka memanggil-Nya dan mengabulkan doa mereka ketika mereka berdoa kepada-Nya.
Wahai manusia, sesungguhnya diri-dirimu tergadai karena amal-amalmu, maka bebaskanlah dengan istighfar. Punggung-punggungmu berat karena beban (dosa) mu, maka ringankanlah dengan memperpanjang sujudmu.
Ketahuilah! Allah ta'ala bersumpah dengan segala kebesaran-Nya bahwa Dia tidak akan mengazab orang-orang yang shalat dan sujud, dan tidak akan mengancam mereka dengan neraka pada hari manusia berdiri di hadapan Rabb al-alamin.
Wahai manusia! Barang siapa di antaramu memberi buka kepada orang-orang mukmin yang berpuasa di bulan ini, maka di sisi Allah nilainya sama dengan membebaskan seorang budak dan dia diberi ampunan atas dosa-dosa yang lalu. (Sahabat-sahabat lain bertanya: "Ya Rasulullah! Tidaklah kami semua mampu berbuat demikian."
Rasulullah meneruskan: "Jagalah dirimu dari api neraka walaupun hanya dengan sebiji kurma. Jagalah dirimu dari api neraka walaupun hanya dengan seteguk air."
Wahai manusia! Siapa yang membaguskan akhlaknya di bulan ini ia akan berhasil melewati sirathol mustaqim pada hari ketika kaki-kaki tergelincir.
Siapa yang meringankan pekerjaan orang-orang yang dimiliki tangan kanannya (pegawai atau pembantu) di bulan ini, Allah akan meringankan pemeriksaan-Nya di hari kiamat.
Barangsiapa menahan kejelekannya di bulan ini, Allah akan menahan murka-Nya pada hari ia berjumpa dengan-Nya. Barang siapa memuliakan anak yatim di bulan ini, Allah akan memuliakanya pada hari ia berjumpa dengan-Nya.
Barang siapa menyambungkan tali persaudaraan (silaturahmi) di bulan ini, Allah akan menghubungkan dia dengan rahmat-Nya pada hari ia berjumpa dengan-Nya. Barang siapa memutuskan kekeluargaan di bulan ini, Allah akan memutuskan rahmat-Nya pada hari ia berjumpa dengan-Nya.
Barangsiapa melakukan shalat sunat di bulan ini, Allah akan menuliskan baginya kebebasan dari api neraka. Barangsiapa melakukan shalat fardu baginya ganjaran seperti melakukan 70 shalat fardu di bulan lain.
Barangsiapa memperbanyak shalawat kepadaku di bulan ini, Allah akan memberatkan timbangan nya pada hari ketika timbangan meringan. Barangsiapa di bulan ini membaca satu ayat Al-Quran, ganjarannya sama seperti mengkhatam Al-Quran pada bulan-bulan yang lain.
Wahai manusia! Sesungguhnya pintu-pintu surga dibukakan bagimu, maka mintalah kepada Tuhanmu agar tidak pernah menutupkannya bagimu. pintu2 neraka itu tertutup.

Anonymous said...

Setiap yang susah pasti menyingkap seribu kemanisan dan kenangan.\
cumanya, jangan mengaku kalah sebelum berjuang.
insya'Allah...semoga kita sentiasa dalam rahmat Illahi.
Ukhuwwah fiLlah...

nurul syuhada said...

tahniah adiks-adiks...banner tu cntik..
mg sgl penat lelah mndpt balasn drNya..