Wednesday, April 15, 2009



~Tinggal Diluar Atau Di Dalam Kampus ???~


Assalamualaikum….

Bismillahirrahmanirrahim…

Alhamdulillah..lama benar rasenye ana tidak menulis di dalam blog nie…bukan kerana kehabisan idea..tetapi kerana kekangan masa yang sangat terhad bagi ana sebagai seorang pelajar Perubatan…hehe..Apa2 pun…terima kasih kepada semua pembaca sekalian..kalian semua sangat setia melawati blog ana nie..walaupun jarang diupdate buat masa nie…(berdasarkan counter,>3000 pelawat dalam masa x sampai 10 bulan…hehe)…

Baiklah sahabat semua,tujuan ana menulis kali nie hanya sekadar ingin meminta oendapat sahabat semua tentang persoalan tajuk diatas…Apakah yang terbaik? Semua sedia maklum..keputusan desasiswa telah diumumkan…Alhamdulillah,ramai dari kita yang Berjaya mendapat tempat di dalam desa..TAHNIAH diucapkan….mungkin ini adalah salah satu balasan yang Allah kurniakan kepada kita didunia lagi..lihatlah wahai sahabat semua…ini dunia..apatah lagi diakhirat kelak..insyaAllah…

Sebenarnya,banyak yg difikirkan tentang persoalan nie…bila difikir,banyak pro-nye dan banyak juga kontra-nye…jadi…mintalah kepada sahabat semua,lontarkan sedikit sebanyak kelebihan dan kebaikan untuk ini..supaya keputusan ini akan memanfaatkan diri penulis dan umum….Terima kasih…


Mohamad Solehin Bin Bakri.

msb_rg8@yahoo.com



...

6 comments:

hikaru said...

as'kum..juz nk bg pndapt..
kalo dok dlm,
hujan2 xyah risau nk g kuliah..pkai payung je..kalo dok luar bahaya kalo bw moto..
mknn bli je..
kalo tggl pa2 kt hostel,senang je nk g amik..
kalo kuliah kol 8,xla kelam-kabut sgt dr hostel..
kalo perlukan bantuan/pendpt kwn2,sng nk jumpa diorg,
kalo da meeting/lec wak2 mlm,x nyusahkn sgt nk dtg..
dok dlm jimat tenaga n masa..
tapi...
kalo dok luar,
leh blaja berdikari,
leh masak pa yg kte nk,ngan kwn2 pun rapat,dpt rse kehidupan plajar yg sebenar(bdikari),rse rajin ckit kot..dok dlm hostel rse mls je..(me)..
bebas dr kawalan desasiswa(skrang ni diorg tegas sgt)..
nk smayng jemaah ajak je housemate..kalo g masjid,dpt kenal n jumpa rmai lg org...
haaa..2 je yg termampu nk dipikir..

Anonymous said...

just want to add..lgpun next year kan pro II...mgkn lbh selamat dok kat dlm..sbb ape2 hal sng nak setel..

Mohamad Solehin (Ibnu Bakri) said...

Terima kasih kepada yg memberi komen... insyaAllah..smoga keputusan yang diambil akan membawa kebaikan...

Ibnu Shaukani said...

YUP, sokong anonymous..kalu ade exam pro, better duk dalam..senang kalu ade papehal, x guna masa sgt..

jgn lupa istikharah.

Anonymous said...

ape yg penulis rase kburukn dok dlm??

Mohamad Solehin (Ibnu Bakri) said...

bagi ana..
bila dok dalam...
kita jadi kurang berdikari mcm org yg dok luar...

bila dok luar:

dengan sahabat2 serumah mmg rapat,bila kita silap je..ade je yg tegur...

bila kita lewat n x sempat solat jemaah kat masjid...boleh ajak sahabat2 jemaah ramai2 kat dalam umah...

biasenye...bila dalam umah...makan berjemaah...

kalau nk g kuliah..biasenye.sahabat2 tunggu..g skali naik moto ramai2..huhu

lebih pandai untuk berjimat (bil elektrik,internet,air)... =)

yang paling penting...kita akan dapat tahu nilai persahabatan bila dok sekali n lebih berdikari....

and bila dok dalam..ana rasa kebanyakan dari tu xdapat...tu lah kekurangan bila dok dalam...