Tuesday, November 24, 2009

~Pure Mediteranean Perfume~

"Lebih Wangi,Lebih Berkualiti"

ada 3 Set:

HIM(Man) SET (BLACK BOX)
* perfume 1 : Calvin Klein-Eternity
* perfume 2 : Dunhill-Desired Red
* perfume 3 : Ralph Laurent-Polo Sport
* perfume 4 : Hugo Boss-No 6


HER(Women) SET (RED BOX) - top selling
* perfume 1 : Britney Spears-Fantasy
* perfume 2 : Paris Hilton-Paris Hilton
* perfume 3 : J.Lo-Live
* perfume 4 : DKNY- Be Delicious


HER(women) SET (GOLD BOX)
* perfume 1 : Salvatore Ferragamo – Incanto Shine
* perfume 2 : Ralph Laurent - Ralph
* perfume 3 : Lancome - Hypnose
* perfume 4 : Cacharel – Amor-Amor

Harga: RM28/each box

Reasons why you should possess Pure Mediterranean Perfumes :-

This products is a compilation of 4 different types of scent and it is adjusted following the gender of the user.

Inspired from various branded popular perfumes such as Dunhill, Ralph Laurent,Hugo Boss and others sure give you fully satisfaction.

Pure Mediterranean Perfumes' had no alcohol and it its very suitable for Muslim consumer.

It its solely concentrate and no water mixture or White Oil.

Suitable to be made gift or present to your beloved parents.


Untuk tempahan bagi sesiapa yang berminat boleh hubungi ana ya:


Mohamad Solehin Bin Bakri
msb_rg8@yahoo.com
013-9886379


(^_^)



Sunday, November 22, 2009

~Buku Hadiah Hari Lahirku~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah..lama rasanya ana tidak menulis di dalam blog...diatas kekangan masa dengan study dan kerja-kerja lain yang membuatkan diri ana tidak dapat mencuri masa untuk mencoret di dalam blog ana nie...tapi,alhamdulillah..malam nie diberi kekuatan untuk menulis sedikit untuk perkongsian bersama....

Tulisan ini adalah semperna ulang tahun ana yg ke-21..hehe...makin tua rasa diri nie...makin dekat dengan mati..smoga umur yang berbaki ini akan dimanfaatkan untuk agama Allah yang tercinta..insyaAllah...

kali ini..ana sangat tersentuh dengan sahabat-sahabat semua yang menghadiahkan ana 2 buah buku semperna ulang tahun kelahiran ana pada tahun ini (Perisai Muslim & Tundukkan Hati)..bagi ana..ini yang lebih bermakna daripada menyambut besday dengan 'secret recipe',makan di KFC dan lain-lain..hehe... suatu perubahan positive...


(Perisai Muslim,terjemahan oleh: Dr. abdul Basit Abdul Rahman)

(Tundukkan hati oleh: TG Dato' Nik Adbul Aziz Nik Mat)

Bagi semua pembaca..pelihara lah ukhwah kerana ianya manis...tanpa ukhwah..kita tidak mampu untuk meneruskan kerja menjaga agama Allah...sabda rasullullah:

"Jagalah agama,dan tadbirlah dunia dengan-Nya" (atau yang seumpama dengannya)

Akhir sekali,kepada sahabat-sahabat semua,ana ucapkan berbanyak terima kasih...ana sayangkan antum semua kerana Allah.... Ukhwah Fillah abadan abada.....

Mohamad Solehin Bin Bakri
msb_rg8@yahoo.com

(^_^)

Sunday, November 15, 2009

~Ikhlas Itu Bebas~




Dengan nama Allah yang Maha Pemurah, Maha Pengasih

Ikhlas itu khalas, dlm bahasa Arab ertinya habis, licin licau, sehabuk pun tak ada.
Ertinya, orang yg ikhlas itu tidak ada sesuatu apa pun d dalam hatinya, melainkan Allah. Dia berbuat kerana dan untuk Allah semata2.
Siapa yg tidak tahu rahsia kegagalan tidak akan berjaya.
Rahsia kegagalan adalah cuba menyukakan hati semua.
Tidak salah, tapi sebagai makhluk kita tidak akan mampu. Jesteru, siapa yg cuba menyukakan hati semua org, akan berakhir dengan semua org tidak akan suka kepadanya.
Apa kaitan ikhlas dengan rahsia kegagalan?
Orang ikhlas akan berjaya, org yg tidak ikhlas akan gagal.
Orang yg ikhlas hanya ada satu Tuhan utk d jaga dlm hidupnya. Manakal org yg tidak ikhlas punya ramai 'tuhan2' kecil utk d jaga.
Jika kita berbuat sesuatu hanya untuk Allah, insyaAllah Tuhan akan redha. Itu rahsia kejayaan.
Tetapi sekiranya kita cuba menyukakan hati semua orang, semuanya akan benci. Dan itulah punca kegagalan.


Orang ikhlas itu bebas!
Apa sahaja yg Allah tetapkan wajib maka kita lakukan walau org tidak suka, yg haram kita tinggalkan walau manusia pula suka. Yang penting bukan kesukaan manusia tetapi kesukaan Allah.
Kalau semua mereka tak suka macam mana?
InsyaAllah, ada manusia yg akan suka apabila kita d sukai Allah.
Hanya manusia yg sukakan Allah akan menyukai manusia lain yg jg sukakan Allah. Cinta yg satu akan menyatukan manusia.
Apa gunanya disukai oleh orang yg di benci Allah. Sukanya tidak memberi manfaat, bencinya tidak memberi mudhorat.
Kita tidak mampu menyukakan hati semua org. Kita hanya perlu berusaha menyukakan Allah. InsyaAllah nanti kita akan disukai dan menyukai org yg disukai Allah jua. Dan itulah rahsia kejayaan kita.

"Dan Aku limpahkan kepadamu kasih sayang yang telah datang dariKu"(Taha:39
)
Nota hati seorang da'i
-Pahrol Mohd Juoi-


Wednesday, November 11, 2009

~Malaysia VS Indonesia~

Renungkan.....

video

Bandingkanlah apa yang dihidangkan kepada generasi-generasi peneraju negara masa hadapan...
Provokasi dan momokasi "Screen" yang mana antara 1 daripada"5 S" oleh barat sangat berhasil!!

Bangunlah wahai pemuda dan pemudi islam semua....Hapuskan provokasi perosak agama...

Mohamad Solehin Bin Bakri
msb_rg8@yahoo.com

(^_^)

Wednesday, November 4, 2009

~Aku & Kekasihku,Hampir-Hampir xcident!!~


Assalamualaikum w.b.t.....

Hari nie...terasa nak citer sikit pasal si dia.....pertama kali aku bertentang mata denganya membuatkan hatiku tidak keruan....hatiku terpesona melihat kecantikan dan paras rupamu...sejak dari hari tu,aku sering mengidamkan untuk memilikimu...sehinggalah aku berjaya mengambil dirimu sebagai buah hatiku....jika aku keluar "dating" bersamamu...pasti aku berasa gembira denganmu...terukir senyuman dibibirku pabila terasa bangga akan kehebatanmu....bertarikh 4/11/2009 merupakan detik hitam bagi kekasih kesayanganku....semuanya telah tertulis buatmu bahwa,hari itu merupakan detik hitam bagimu....walaupun keadaan dirimu tak la seteruk mana,tapi mahkota yang aku pertahankan untukmu selama ini akhirnya tercalar juga...bukan aku yang sakiti kamu...sikit pun aku tidak mahu kau disakiti....tapi itulah takdirmu....agak menyedihkan...huhuhu...Sayang....walaupun dirimu tidak la sehebat rakan-rakanmu yang lain,dan tidak seanggun rakan-rakanmu..tapi....aku cukup kagum dengan kehebatanmu yang telah banyak berjasa kepadaku dan juga banyak berbakti untuk teman-temanku...kesungguhanmu melancarkan segala gerak kerjaku selama ini membuatkan aku begitu kagum dan menyayangimu sepenuh hatiku...dikala aku sunyi,kau lah temanku yang selalu membawaku kemana saja tempat yang ku ingin pergi....dikala aku lapar...engkau lah yang membawaku ke tempat makan...dikala aku sakit,kau lah yang membawaku ke hospital atau klinik...dikala aku terlewat kekuliah,kau lah yang sedia membawaku segera ke kelas.....tapi apakan daya,aku tahu...suatu masa nanti dirimu tetap akan dicalari dan disakiti,mungkin kamu akan pergi meninggalkanku...itulah lumrah hidupmu.....jika dahulu dirimu cantik dan anggun,kini semakin hilang kecantikan dirimu,ianya tetap akan berlalu dengan perubahan masa...dan akhirnya kini...benar apa yang aku fikirkan...dirimu telah dicalari dan disakiti.....tetapi aku sebagai teman dan kekasih yang setia bersamamu selama ini,tidak akan pernah meninggalkanmu sehingga ke akhir hayatmu kelak....akanku ingat jasa-jasamu sampai bila-bila,dengan kudrat dan kekuatan yang ada pada dirimu itulah yang banyak membantu aku....aku sayang sangat terhadapmu.....terima kaseh Motosikalku ...........selain Allah S.W.T...Ibuku...Ayahku...dan keluargaku...kaulah antaranya yang bertakhta dihatiku....huhu

Pengajaran dari ceritaku: =)

Ingatlah wahai sahabat-sahabatku.....kita didunia ini hanyalah ibarat pelakon....bermulanya kita dilahirkan...sehingga kita dewasa....dan sehinggalah kita kembali ke pangkuan Pencipta yang Maha Agung..Allah S.W.T....samalah seperti motosikalku....kalau dahulu,dirinya cantik dan gagah....dan kini,semakin hari semakin hilang kegagahan dan kecantikannya...seperti jua manusia,hidup didunia ini hanya sementara....bukan diciptakan untuk selama-selamanya didunia ini....setiap yang muda pasti akan tua...setiap yang kuat pasti akan lemah....setiap yang cantik pasti akan merosot kecantikannya..dan setiap yang hidup pasti akan merasa akan sakratul maut......hanya yang membezakan kita diakhirat nanti hanyalah bekalan yang dibawa,amal ibadat yang telah kita lakukan semasa di pentas lakonan iaitu dunia....PadaMu Tuhan...doa kami panjatkan..teguhkanlah keimanan...tetapkan pendirian....putra-putri harapan masa depan.....Duhai teman...bersama-sama lah kita mencari keredhaanNya....selamat beramal.........

Mohamad Solehin Bin Bakri

p/s: Mungkin doa yang selalu diminta Allah makbulkan dengan menjauhkan diriku dari kemalangan itu...Terima kasih Ya Allah....

(^_^)



Tuesday, November 3, 2009


~ Pengalaman Berforum, Suatu Permulaan~


Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum....

Pengalaman suatu pengajaran dan pendidikan...pendidikan yang mematangkan...
nie sekadar perkongsian pengalaman mempengerusikan forum..huhu...rasa betapa kerdilnya diri berada diatas sebaris dengan panel yang hebat-hebat dan diketahui ketinggian ilmunya...seperti yg diketahui panel malam tu ialah ustaz A.Ubaidillah (Novelis),Ustaz Ahmad Fadhli (seorang ulama' muda kelantan) dan ustazah mazidah (seorang kaunselor)...jadi,ana yg xde ape2 nie berasa kecil dan kerdilnya bila berada sebaris dengan mereka....


Dari Kiri,ana (solehin),Ustaz A.Ubaidillah (novalis),Ustaz Fadhli(Ulama' muda),Ustazah Mazidah(Kaunselor)


Ustaz Ubaidillah memulakan bicaranya dengan madah berbunyi indonesia....Ustaz Fadhli memulakan bicara dengan ungkapan muqaddimah remaja yang berbunyi “Hari ini orang lebih kenal Adam, Aidil, Nur dan Sara…”dan ustazah memulakan muqaddimahnya dengan tarikan kepada kaum Hawa...moderator hanya mencelah ketika waktunya...hoho....itulah kali pertama diri ini menimba pengalaman menjadi moderator forum dihadapan kira-kira lebih 500 org...




Tetapi..ini lah perkara yg ana fikirkan perlu untuk kita semua untuk menggilap kemahiran berkata-kata di hadapan supaya dakwah kita bukan hanya berkisar melalui pena,sesawang maya dan risalah-risalah islamic...perlunya untuk kita berbicara menyampaikan nasihat dan peringatan supaya 'biah solehah' di tempat kita akan terus kekal seutuh kepantasan zaman....

Sekian..sekadar perkongsian...




Mohamad Solehin Bin Bakri,
Tim. Pengerusi 1 Rakan masjid USMKK.
msb_rg8@yahoo.com

(^_^)